Wednesday, February 17, 2010

Kehidupan ini tidak selalunya indah

Ya..kehidupan tidak selalunya indah. Tidak semua yang di impikan akan menjadi satu relaiti. Kita hanya mampu merancang namun sesungguhnya segala-galanya telah menjadi satu ketentuan.

Berita dan cerita sedih silih berganti beberapa hari ini. Ada perpisahan yang terjadi di kalangan sahabat sendiri. Ada kedukaan yg tersebar di hati saudara sendiri. Seringkali terdapat persoalan demi persoalan kenapa aku yang berdepan kedukaan? Kenapa bukan insan lain? kenapa dugaan yang hadir silih berganti di sepanjang kehidupan ini.

Sering terdengar ungkapan letih dan lelah menjalani kehidupan yang panjang ni. Namun sahabat bersabarlah... Allah tidak akan memberikan dugaan yang tak mampu di tanggung hambaNya. Kadang-kadang perpisahan adalah jalan terbaik bagi satu penyelesaian. Sesungguhnya perpisahan itu sering terjadi. Dimana ada pertemuan pastinya akan berakhir dengan perpisahan.

Namun renungkanlah dari sudut yg positif. Peprisahan itu mmg sakit, memang perit. Tapi jika itu adalah permulaan kebahagian marilah kita mulakan suatu penghijahan. Mungkin ada sinar kebahagian yang menanti..

Pastinya..kedukaan dan kesedihan itu mendekatkan diri kita pada Allah. Berat mata yg memandang sudah tentunya berat lagi bahu yang memikul. Jika sedih dan lelah jgnlah berputus asa...Kematian bukan suatu pengakhiran tp suatu permulaan kehidupan hakiki yg sgt panjang...

0 comments:

Post a Comment